Małgorzata Rycharska (Gra a kultura) Ekspert z dziedziny User Centered Design, Customer Experience i metod zarządzania procesem kreatywnym. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i usług społecznościach oraz zarządzaniu społecznościami internetowymi. Dodatkowo ponad 10 lat doświadczenia w prowadzeniu innowacyjnych projektów i zarządzania dużymi zespołami. W latach 2002 2006 pełniła funkcję Chier Community Managera, a następnie 2006 2010 dyrektora produkcji gier w one2tribe z o.o., odpowiadając jednocześnie za design gier. Realizowała projekty kreatywne m.in. dla takich klientów i marek jak Heyah, Era, Plus, Orange, Play, TVP, Citi Interactive, Super Express, Axel Springer, Raiffeisen, GaduGadu, Fundacja ErnstYoung, Polsko Amerykańska Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, Fundacja Rozwoju Społeczeństw Informacyjnych oraz projekty doradztwa w zakresie organizacji designu i community managementu dla InfovideMatrix, Play i Heyah. Współtworzyła koncepcję i odpowiadała za wprowadzenie na rynek m.in. takich gier jak WiedźminVersus, Leposy, Xyber Mech, Neuroshima oraz usług społecznościowych LowaLowa, FunStrefa, Cyberczat, Cyberstudent.

Arkadiusz Cybulski (Gra a kultura) Współzałożyciel i Prezes Zarządu Gamfi.pl, firmy której misją jest dzielenie się innowacyjnymi modelami angażowania użytkowników powstającymi w branży gier oraz dyfuzja tych innowacji do innych branż, w celu ich zastosowania w marketingu, sprzedaży oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Współtwórca szkoły tworzenia gier komputerowych Digital Frontier. Jako jeden z sygnatariuszy i członek rady Krajowej Izby Gospodarki Cyfrowej, współtworzył Program zagranicznej promocji branży gier wideo.

Bartosz Posacki (Mapping 3D) Ukończył studia na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego, na kierunku Projektowanie Architektury Wnętrz. Dyplom z zakresu projektowania architektury wnętrz oraz aneks z malarstwa obronił w 2001 roku. W 2007 roku uzyskał tytuł doktora na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Obecnie związany z Instytutem Sztuki Uniwersytetu Opolskiego gdzie na stanowisku adiunkta kieruje Zakładem Nowych Mediów. Zajmuje się animacją eksperymentalną, działaniami z zakresu nowych mediów, grafiką, projektowaniem graficznym oraz (niestety coraz rzadziej) malarstwem. Od 2001 roku brał udział w ponad 70 wystawach w Polsce i zagranicą.

Paulina Ptaszyńska (Mapping 3D) W Instytucie Sztuki Uniwersytetu Opolskiego ukończyła studia magisterskie na kierunku: Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych, o specjalności: Projektowanie Graficzne i Nowe Media, oraz obroniła z wyróżnieniem dyplom z zakresu Nowych Mediów. Brała udział w licznych projektach, warsztatach i wystawach, między innymi w: międzynarodowych warsztatach EUROPEAN FORUM OF HISTORY AND ARTS, w Krzyżowej, oraz w międzynarodowych warsztatach artystycznych FLASHBACK (International Summer Academy with Aesthetic Workshops, Version 17.2.10). Zajmuje się działaniami z zakresu nowych mediów, instalacją multimedialną, mappingiem, projektowaniem graficznym oraz fotografią.

Michał Misiura (Mapping 3D) Ukończył kierunek Edukacji Artystycznej w Zakresie Sztuk Plastycznych w Opolu z tytułem Magistra sztuki. Animator, plakacista, twórca spotów reklamowych, filmów promocyjnych, teledysków, instalacji multimedialnych oraz mappingowych. Jest członkiem stowarzyszenia Fabryka Klub Inicjatyw Niezależnych. Od 2009 zafascynowany sztuką wizualną współpracuje jako Vj z grupą Propaganda Soundsystem, Stereometria oraz wykonawcami: Elektrische.TV oraz Pleq. Z Pleqiem wystąpił na III Międzynarodowym Festiwalu Nowych Zjawisk Audiowizualnych w Poznaniu oraz na III Festiwalu Ambientalnym we Wrocławiu. Ponadto brał udział w wielu wystawach grupowych, miedzy innymi: III Festiwal Światła w Cieplicach, XI Festiwal Sztuki Wysokiej w Bytomiu, Wystawa Grupy Pomiędzy w Pałacu Biedermanna w Łodzi.

panGenerator (Modele rzeczywistości, Samplowanie natury) Interdyscyplinarna grupa artystyczna działająca w obszarze nowych mediów, powstała po MediaLabie w Chrzelicach w 2010 roku. Celem działania kolektywu jest połączenie designu i sztuki z nowymi technologiami oraz działanie poza ich granicami, pomiędzy różnymi polami współpracy ze specjalistami z różnych dziedzin inżynierami, projektantami mody, muzykami i programistami. Oprócz pracy w sferze twórczej chcą również aktywnie uczestniczyć w procesie edukowania w wykorzystaniu nowych technologii w sztuki i wzornictwa. Wspierają inicjatywy z dziedziny Creative Commons i opensource.

Członkami grupy są: Piotr Barszczewski, Krzysiek Cybulski, Krzysztof Goliński, Jakub Koźniewski.

Paweł Janicki (Masterclass 2013: sBody) Niezależny twórca medialny i producent operujący w domenie muzyki generatywnej, estetyki microsound i kompozycji algorytmicznej. Tworzy audiowizualne systemy interaktywne, instalacje i performances. Pracuje z autorskimi, systematycznie rozwijanym narzędziami programowymi i interfejsami. Związany z Centrum Sztuki WRO, gdzie kieruje Laboratorium WRO. Jego aktywności są skoncentrowane na aplikacjach sieciowych i dźwiękowych oraz systemach sensorycznych (m.in. Interaktywny Plac Zabaw).

Michał Szota (GLITCHMACHINES/BROWSER ART) Projektant grafiki i interakcji, VJ, współpracownik Centrum Sztuki WRO, anglista. Tworzy strony WWW od 10 lat i od tego czasu eksperymentuje z alternatywnymi zastosowaniami technologii WWW.

Wojciech Morawski (MAXMSP i MAX 4 LIVE) Artysta multimediów i muzyk poruszający się w stylistyce drone/ambient/minimal, pracuje z techniką sprzężenia zwrotnego; kurator wydarzeń muzycznych. Zajmuje się programowaniem dsp oraz interaktywnych wizualizacji. Kompozytor muzyki teatralnej. W 2012 roku zagrał serię koncertów w Japonii, a także stworzył muzykę i zdarzenia multimedialne w spektaklu „Gift”, zrealizowany, z jedną z czołowych japońskich tancerek Yuka Seike. Współpracował z najważniejszymi instytucjami kultury w Polsce, m.in. Instytutem Teatralnym w Warszawie, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Fundacją Malta, Centrum Sztuki Dziecka, HAT Center. Tworzył prace, grał koncerty i prowadził warsztaty m.in. podczas Festiwalu Transvisualia, Okno, Malta Festival, Inspiracje. Brał  również udział w MediaLabach organizowanych w Polsce, także jako uczestnik Master Class. Występował zagranicą, m.in. w Niemczech, Austrii, Rosji.

Jarosław Pałka (DIGITALIZACJA) Sekretarz ds. merytorycznych Archiwum Historii Mówionej Domu Spotkań z Historią i Ośrodka KARTA w Warszawie; koordynator i uczestnik kilkunastu projektów historii mówionej. Współpracuje z Instytutem Historii PAN. Publikował m.in. w Przeglądzie Historyczno-Wojskowym, paryskich Zeszytach Historycznych i Kwartalniku Historycznym „Karta”. Autor monografii „Generał Stefan Mossor (1896-1957). Biografia wojskowa” oraz współautor książki „Żołnierze generała Maczka. Doświadczenie i pamięć wojny.

Dominik Czapigo (DIGITALIZACJA) Socjolog, pracownik Programu Historia Mówiona w Ośrodku KARTA, koordynator projektu dokumentacyjnego „Polacy na Wschodzie”, uczestnik kilkunastu projektów historii mówionej.

Koordynacja: Paulina Sobieszuk (paulina.sobieszuk@ortus.org.pl)

Medialab Obóz Kultury 2.0 2013 odbywa się dzięki dofinansowaniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.