WIEJSKI/MIEJSKI DESIGN – Bartosz Posacki/ Michał Misiura/ Paulina Ptaszyńska

Celem warsztatów jest przeprowadzenie twórczej, medialnej ingerencji w zastaną przestrzeń wiejską. Z wykorzystaniem projektorów, komputerów, oprogramowania graficznego i technik mappingowych będziemy wspólnie przekształcać w czasie rzeczywistym wybrane elementy pejzażu polskiej wsi.

Warsztaty podzielone są na dwa etap: pierwszy to cykl zajęć warsztatowych w studiu, gdzie wypracowywane będą projekty prezentowane podczas drugiej części tj. Noc multimedialnej gdzie projekty realizowane będą w plenerze lub założonej przestrzeni.

PHI (Przestrzeń Hipermedialno- Interaktywna)- Paweł Janicki

Tematem warsztatu będzie motion tracking (czyli śledzenie ruchu) przy wykorzystaniu kamer (w tym Kinect). Dzięki systemom motion tracking można przekładać parametry poruszających się obiektów (kształt, kierunek, pozycja, szybkość, itp.) na dowolne akcje sterujące oprogramowaniem lub sprzętem.

Podczas warsztatu zajmiemy się zarówno typowym trackingiem polegającym na wykrywaniu wystąpienia ruchu w wybranych sektorach monitorowanej przestrzeni, czy śledzeniem parametrów ruchomych obiektów, jak i bardziej zaawansowanymi technikami: śledzeniem markerów (tagów) oraz trackingiem połączonym z rozpoznawaniem podstawowych parametrów ciała (skeleton tracking). Poznamy też techniki pracy z trackingiem przy wykorzystaniu oświetlenia i kamer podczerwieni.

Uczestnicy warsztatu wyniosą z niego umiejętność budowania interfejsów bazujących na systemach śledzenia ruchu i umożliwiających wykorzystanie gestykulacji i ruchu ciała do kontrolowania w czasie rzeczywistym dowolnych mediów.

Tagi: MaxMSP, openCV, kamera, Kinect, podczerwień, markery (optical markers)]

BROWSER ART → HTML5 minus WWW – Michał Szota

Technologie wykorzystywane do budowania stron internetowych osiągnęły taki poziom zaawansowania, że można je łatwo zaprząc do innych celów: wizualizacji na żywo, budowania instalacji interaktywnych, wizualizacji danych. Warsztat BROWSER ART ma na celu pokazanie, jak to zrobić przy pomocy mieszanki HTML5 (HTML+CSS+JavaScript), biblioteki jQuery, PHP i internetowych API.

Idealny uczestnik warsztatu jest artystą/rzemieślnikiem wizualnym ALBO potrafi programować na poziomie przynajmniej podstawowym, ALBO ma doświadczenie w tworzeniu stron internetowych.

Ideolo: Sztuka to sztuczki. Działamy bez romantycznego dogmatu. Artystą może być każdy, więc nie ma co nadużywać ani tego wyrazu, ani nastawienia. Improwizacja. Działamy szybko i tworzymy proste mechanizmy: składając jak z klocków moduły animacji, typografii, prezentacji grafiki, interakcji i komunikacji z internetem budujemy mikroatrakcje. Każdy uczestnik (samodzielnie lub w grupie) będzie mógł stworzyć własny mechanizm działajcy w oknie przeglądarki. Eksperyment. Uczestnicy będą zachęcani do twórczego slalomu między konwencjami. Użyjemy narzędzi, przy pomocy których zbudowano wikipedię, gazeta.pl i youtube, ale celem jest stworzenie czegoś zupełnie innego. Mashup. Będziemy miksować wszystko, co można znależć w internecie (zachęcając do pozostawania w uniwersum Creative Commons). Walka o uwagę. Będziemy starali się stworzyć mikroinstalacje, które będą zaciekawiać i frapować: atrakcyjne wizualnie i otwarte na odbiorcę. Jeżeli owocem naszej pracy będzie czyjeś zaciekawienie przez pół minuty – wygraliśmy. Rzemiosło. Trzeba umieć robić. Prowadzący warsztat będzie tu służyć wszelką pomocą.

Doświadczenie zdobyte podczas warsztatu pozwoli wykorzystywać HTML5 jako narzędzie do tworzenia nie tylko skończonych prac, ale też szkiców większych projektów. Uczestnicy wyniosą z niego znajomość nowych technologii, zapoznają się z potencjałem twórczości generatywnej i losowej, z możliwościami automatycznego czerpania i przetwarzania treści z internetu. Każdy stworzy swoje własne dzieło, a ambitni będą je mogli nazwać sztuką.

SOCIAL POWER – Daniel Grzesiuk/Radosław Brzuska

Tematem warsztatu będzie siła trendów społecznościowych (m.in. So Lo Mo) i możliwości ich przekucia w wartościowy zasięg mediowy, który zdobędziemy za darmo. Do komunikacji i promocji działań społecznych i kulturalnych w internecie użyjemy wyłącznie ogólnodostępnych aplikacji mobilnych i sieci społecznościowych. W ciągu 4 dni spróbujemy dotrzeć z twórczym przekazem do miliona ludzi – początkowej „masy krytycznej”, która naszą ideę poniesie w świat. To, jaki zasięg uzyskamy w przyszłości zależy tylko od kreatywności uczestników warsztatu, umiejętności zaangażowania ich znajomych i znajomych ich znajomych.